Pagina's

donderdag 19 februari 2015

Sophie's Garden

Waar en hoe ik Sophie's Garden voor het eerst tegenkwam weet ik eigenlijk niet meer maar wel dat ik direct onder de indruk was. Gelukkig bleek er naast het Engelse patroon van Look at what I made een Nederlandse vertaling te bij Haakdingen te zijn.
Het is een prachtig patroon om te maken, veel tellen (en vooral GOED tellen) ik heb nieuwe steken geleerd en vond mijn tuintje steeds mooier worden.

Inmiddels is er een CAL2015 die Sophie's Universe heet. Ik heb getwijfeld of ik daar aan mee zou doen maar heb besloten om mijn Sophie als basis te gebruiken van vorig jaar, waarbij allerlei granny's worden gehaakt die er later omheen gehaakt worden. Inmiddels ben ik met de 3e granny bezig en weer leer ik nieuwe steken. Wat is het toch een heerlijke hobby!

De komende dagen zal ik de granny's ook laten zien. Voordat ik de boel aan elkaar haak zal ik de vierkantjes allemaal opspannen zodat ze mooi glad en recht zijn.

Ik gebruik Stylcraft DK, acrylgaren wat heerlijk werkt en wat in vele kleuren te krijgen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten